De kracht van feedback en de professionele dialoog bij Samenwerkingsbestuur Quadraten
Het team van Quadraten vertelt hoe je effectieve feedback kan geven en ontvangen tussen collega's. Wat het verschil is tussen complimenten, stoom afblazen en feedback geven? En waarom het belangrijk is om onderscheid te maken? Een gesprek over vertrouwen hebben en de tijd nemen. Over ruimte voor leren en aansluiten bij wat nodig is.
VIDEO-ervaring: Hoe verbeteren de leerkrachten en schoolleider van KBS Stepping Stones hun onderwijs?
In deze video zie je hoe leerkrachten en de schoolleider van KBS SteppingStones (PO) werken aan het verbeteren van het onderwijs. Hoe maken zij gebruik van het gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek en feedback en waarom verbeteren ze daarmee hun onderwijs?
Beeldcoachen
De meest effectieve manier om als leraar beter te worden, is naar je eigen leerkrachtvaardigheden kijken en deze in kleine stapjes verbeteren. Dat kan via lesbezoek met een collega of via beeldcoaching aan de hand van video-opnames. Wat maakt beeldcoaching nu zo krachtig en wat kunnen we daarvan leren?
Feedback in je team
Hoe geef je effectieve feedback van en aan je collega’s en hoe doe je dat op een veilige én leerzame manier? In dit artikel lees je meer!
Collegiale visitatie
Hoe haal je de hobbels weg zodat het uitvoerbaar, leerzaam én prettig is? Lees meer over collegiale visitatie.
Collegiale consultatie
Collegiale consultatie in het onderwijs wordt vaak vormgegeven doorgeven door intervisiegroepjes in te richten. Vaak bloedt dit dood. Lees wat wel werkt!
Lesbezoek en gezamenlijk lesontwerp in coronatijd
Hoe doe je gezamenlijk lesontwerp en feedback in deze hectische tijd. We bieden vier handvatten voor online, offline en hybride situaties
Professionele leergemeenschap
Meer autonomie voor leraren door het concept professionele leergemeenschap. 4 praktische handreikingen om een professionele leergemeenschap te laten slagen!
Digitale lesbezoeken: hoe pak je dat aan?
Hoe kunnen we de lessen voor onze leerlingen nu vormgeven? Itha, juf van groep 5/6 op basisschool De Brink in Amsterdam Zuidoost, vertelt dat dat de eerste week van de Corona crisis uiteraard de hoofdvraag voor het team was.