Samen praktisch aan de slag met jullie schoolambities
Hoe kan je zelf starten met leerKRACHT-instrumenten, ook als je niet meedoet aan leerKRACHT? Je vindt hier een selectie van 4 instrumenten uit onze aanpak, waar elk schoolteam op elk moment van het jaar mee aan de slag kan.
Retrospective
Als je als team écht verbeterstappen wilt maken, sta dan naast resultaat en inhoud, ook stil bij het ‘het proces’. En bespreek dit in een vaste ritmiek.
Behoefte aan structuur bij jullie teamevaluaties, die daadwerkelijk leiden tot verbeteringen?
Wil je snel een beter inzicht krijgen wat jullie als team goed doen en nog beter kunnen doen? Willen jullie aan de hand van ervaringen concrete verbeteringen doorvoeren? Lees hoe jij zelf aan de slag kan met de retrospective.
Wil je meer structuur in het evalueren met je leerlingen?
Wil je meer structuur in het evalueren met je leerlingen? Terug- én vooruitkijken doe je aan de hand van de retrospective. Lees hoe jij zelf aan de slag kan gaan met de retrospective in jouw klas.
Aan de slag met je leerlingen
Wil je met je leerlingen aan de slag gaan om het onderwijs te verbeteren? Je leerlingen betrekken bij hun onderwijs gaat jullie veel opleveren, lees meer!
Wat loopt goed en wat kan beter? Doe een korte, energieke retrospective
Tips om als schoolteam (op afstand) je successen te vieren!
Wat loopt goed en wat kan beter? Doe een korte, energieke, snelle retrospective.
Je hebt samen met je collega’s alles op alles gezet om voor je leerlingen zo snel mogelijk afstandsonderwijs te organiseren. Dat is een geweldige teamprestatie!
Het is fijn om daar met je collega’s regelmatig even bij stil te staan. Successen mogen echt benoemd en gevierd worden. En dat geeft ook weer energie om kleine verbeteringen voor volgende week in beeld te brengen. Om het voor jezelf en je leerlingen nog beter voor elkaar te krijgen. In deze blog laten we zien hoe je in 4 simpele stappen op afstand met je collega’s een ‘retrospective’ kunt doen.