De leerkracht-aanpak

Beschermd: LK assistent-homepage

Met leerKRACHT hebben leraren meer werkplezier en minder werkdruk, leerlingen raken meer betrokken en de onderwijskwaliteit verbetert. Ervaar het zelf!
Groeikracht

Ga aan de slag met een verbeter- en onderzoekscultuur op jouw school

Ga aan de slag met een verbeter- en onderzoekscultuur op jouw school. Leer wat een onderzoeks- en verbetercultuur is, hoe dit bijdraagt aan beter onderwijs en hoe je dat aanpakt in de praktijk. Meld je aan voor het Groeikracht-programma.
Doorloopjes 3

Lancering Doorloopjes 3 op 29 november

Werken aan onderwijsverbetering? Dat doen leraren graag goed én samen. Na het succes van Doorloopjes 1 en 2, volgt nu de lancering van Doorloopjes 3! Vol met nog meer handvatten om meer te bereiken met evidence informed handelen binnen het onderwijs. In Pakhuis de Zwijger verzorgen wij op 29 november een onderwijsavond waar we je graag voor uitnodigen.
Versterken van technisch lezen voor betere leesresultaten

Versterken van technisch lezen

In dit artikel geven we leraren en schoolleiders handige tips om het technisch leesonderwijs te verbeteren. Deze tips komen uit onderzoek in de cognitieve- en onderwijspsychologie, orthopedagogiek en docent-effectiviteit. Door te kiezen voor wat echt werkt, kunnen leraren meer bereiken. We bespreken vijf belangrijke punten in dit artikel. De eerste vier zijn voor in de klas en de vijfde voor de hele school. We leggen uit waarom deze punten belangrijk zijn, op welk onderzoek ze zijn gebaseerd en hoe je ze in de praktijk brengt.
Groeikracht

Ga aan de slag met een verbeter- en onderzoekscultuur op jouw school. Leer wat een onderzoeks- en verbetercultuur is, hoe dit bijdraagt aan beter onderwijs en hoe je dat aanpakt in de praktijk. Meld je aan voor het Groeikracht-programma, je leest hier meer over in dit artikel.
raymondschilperoordt

ervaring van een schoolleider over de leergang Verbetercultuur

Toen Raymond Schilperoordt, Directeur van SBO de Brug uit Goes, in 2020 begon op deze school, kende hij leerKRACHT nog niet. Zijn team werkte echter wel sinds 2015 met de leerKRACHT instrumenten. Hij besloot toen zelf mee te doen met het programma voor schoolleiders om meer kennis over de methode op te doen. We vroegen aan Raymond naar zijn ervaring over de vijf-daagse leergang Verbetercultuur voor schoolleiders.
Versterken van technisch lezen voor betere leesresultaten

Technisch lezen versterken voor betere leesresultaten

In dit artikel geven we leraren en schoolleiders handige tips om het technisch leesonderwijs te verbeteren. Door te kiezen voor wat echt werkt, kunnen leraren meer bereiken. We bieden geen vast plan of afvinklijstje, alleen de bouwstenen voor goed leesonderwijs. Het is aan de leraren en hun teams om te kiezen wat het beste werkt en hoe zij deze handvatten in welke combinaties implementeren.
Expertscholen- duurzaam leren van elkaar ontwikkelkracht

ontwikkelkracht

Het project Ontwikkelkracht heeft tot doel de kwaliteit van het onderwijs in Nederland duurzaam te verbeteren. ‘Wij willen het beste onderwijs voor elke leerling in Nederland’. Dat is het motto van de bijzondere coalitie van partijen uit het onderwijs die onder de paraplu van Ontwikkelkracht hun eigen opdracht verder vormgeven. Uit welke programma's bestaat Ontwikkelkracht op dit moment?
borgen op KPO Kindcentrum De Appel

Borgen: hoe KC De Appel vasthoudt wat werkt en samen steeds sterker wordt

Van verbeteren zonder te borgen naar duurzame verbetering van het onderwijs. Lees het verhaal over scholen die impact maken. In dit verhaal zie, hoor en lees je hoe het team van De Appel elke dag samen een beetje beter werd en wordt.