verspillen van onderwijstijd

Verspillen van kostbare onderwijstijd

Zeg ook stop tegen het verspillen van je kostbare onderwijstijd! Doe alleen nog wat van waarde is voor het leren van je leerlingen. Lees meer in dit artikel: Hoe voorkom je het verspillen van je kostbare werktijd?
steppingstones

VIDEO-ervaring: Hoe verbeteren de leerkrachten en schoolleider van KBS Stepping Stones hun onderwijs?

In deze video zie je hoe leerkrachten en de schoolleider van KBS SteppingStones (PO) werken aan het verbeteren van het onderwijs. Hoe maken zij gebruik van het gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek en feedback en waarom verbeteren ze daarmee hun onderwijs?
aan de slag

Samen praktisch aan de slag met jullie schoolambities

Hoe kan je zelf starten met leerKRACHT-instrumenten, ook als je niet meedoet aan leerKRACHT? Je vindt hier een selectie van 4 instrumenten uit onze aanpak, waar elk schoolteam op elk moment van het jaar mee aan de slag kan.

Lesbezoek en gezamenlijk lesontwerp in coronatijd

Hoe doe je gezamenlijk lesontwerp en feedback in deze hectische tijd. We bieden vier handvatten voor online, offline en hybride situaties

Activerende werkvormen

Hoe activeer je leerlingen? Vraag het én laat je collega meekijken. Tips om leerlingen meer regie te geven en met een collega te onderzoeken wat werkt.
Lesson study

Lesson Study

Start met een vereenvoudigde versie en introduceer Lesson Study stap voor stap. Lees hoe je hier snel mee aan de slag kan gaan.

De lessen op afstand nog effectiever maken? Ga dan samen lessen ontwerpen

Als je als team veel werk moet verzetten, dan wil je dat efficiënt organiseren zodat je meters kunt maken. Juist nu kun je dan heel veel hebben aan samen lessen ontwerpen. In deze blog geven we je hier handvatten voor.
leerdoel

Formatief handelen

Aan de slag met formatief handelen? 3 praktische tips waarmee je samen met collega's en leerlingen stap voor stap bouwt aan formatief handelen.

Datamuur: vanuit data je doelen formuleren

Door gebruik van de datamuur een goed beeld van waar de school staat en waar het potentieel ligt om het onderwijs op de Montessorischool nóg beter te maken!